2006-10-27

Så vad det dags igen

Släktingbesök igen. Dåliga finska covers på högsta volym, igen. Mamma kom just upp lite halvdrucken och sa att de nog kommer vara lite högljudda i natt, så jag är beredd på det. Det var bara att sucka och godta det. Tittade just på ett avsnitt vänner, men volymen på min dator kunde knappt överrösta musiken nedifrån. Då blir jag på lite dåligt humör. Så om någon känner att de har plats för mig någon timme tar jag gärna emot en inbjudan.

Idag var det fotografering inför Lucia i alla fall. Fick träffa de andra tio kandidaterna, och de verkade jättetrevliga hela bunten. Vi fick sitta och trängas på någon lastvagn några stycken medan resten sköt på när vi skulle ta gruppbilder utomhus, ska bli intressant att se hur de bilderna blev. En av dem publiceras förmodligen i GD på onsdag, jag är spänd av förväntan ^^ Det vanliga klassiska gruppfotot togs också, samt porträttbilder på var och en. Av vad jag såg i kameran så blev min bild faktiskt riktigt bra, och jag brukar sällan bli nöjd. De bilderna kommer i slutet av veckan, förmodligen.

På måndag drar repetitionerna igång. Jag hoppas lite på att vi får sjunga Betlehems stjärna, för det är nog min favorit när det gäller julsånger i stämmor. Fast det kanske inte direkt är en lucia-sång? Vad vet jag, det lär visa sig då.

Det läskigaste är i alla fall att vi ska filmas när vi sjunger några strofer. Filmerna kommer läggas ut på gd.se tillsammans med en snutt där vi säger "Jag vill bli Lucia för att...". Den frågan har redan börjat gå mig på nerverna, den är så svår att svara på! Det viktigaste för mig är faktiskt inte att bli lucia, så det är svårt att komma på det perfekta svaret.

Nu ska jag göra ett försök med vänner igen, de drog ner volymen på stereon för en stund. Så skönt för mina öron.

0 kommentarer: