2006-10-29

Disneykväll med Cheesecake

Bakandet blev av. En cheesecake blev det, med lite hjälp av Linnea. Det kändes faktiskt riktigt avancerat när man stod och skiljde gulor från vitor, och vände ner de skummade vitorna i resten av smeten. Det är annat än att blanda ihop chokladbollar det! Det jobbiga är ju att man måste frysa in den i hela tre timmar innan man kan äta den. Visst var smeten väldigt god och så, men den var ju faktiskt att föredra i fast form. Vi kirrade (fint uttryck) lite hallonsås också. Jag gjorde dock den lilla missen att värma den och hälla den över kakbiten, som ganska exakt var färdigfryst. Den blev lite rinnig sådär, men god nog ändå. Kakan på bilden är förstås våran. Ahem.



Sen blev det filmdags. Linnea såg Skönheten och Odjuret ståendes i min hylla, och man måste ju faktiskt se Disney någon gång då och då. Efter att den avslutats konstaterade vi dock att vi borde ta oss en titt på pitoreska Snövit också. Den är rätt underhållande, mest för att den är så otroligt moralisk och präktig. Snövit ber ju till och med kvällsbön innan hon somnar. Upptäckte dock att filmen var full av upprepningar på skämt som säkert var kul på tiden när man inte såg så mycket tecknat, men bara otroligt uttjatat och drygt nu. Nåväl, en nostalgitripp var det i vilket fall och jag blev riktigt glad över att upptäcka att Snövit minnsan är rätt rund om kinderna. Linnea somnade dock till en stund under tittandet, och jag börjar bli lite trött själv efter att ha sett klart den. Så jag tar nog och somnar in nu, trots att jag inte ätit några förgiftade äpplen.

0 kommentarer: