2006-10-14

Barnasaker

Ringde Linnea vid nio, satt på George och drack en smoothie fram tills kvart i tio. Sen var det dags för stadsvandring nr2.

Den här gången blev den dock lite lugnare. Vi verkar dock ha en viss dragning till sjukhuset. Idag gick vi förbi där och stod och läste på kartan över området (så vi vet vart vi ska om vi har akuta besvär, ska föda ett barn eller kanske behöver en ögonläkare). Vi kommenterade hur otroligt många platser som var utmärkta som rökkurer/rökrutor. Det var nog den mest förekommande symbolen på kartan, och det ledde till stora skrattsalvor när vi såg att det under skylten stod "Välkommen till vårat rökfria sjukhusområde".

Sen kollade vi på en fläkt. Spännande.

Hamnade sen utanför Sibylla, där vi satt och skrev saker på borden i det iskalla vattnets som bildats. Vi stannade där rätt länge innan vi drog vidare in i boulongern där vi fastnade i lekparken. Att leka är nyttigt! Fast jag förstår inte... det finns en sån där lekanordning där. Ni vet, en några meter hög stolpe som det sitter fast två andra stolpar i vilka går diagonalt ner mot marken. I slutet av stolparna sitter det bildäck. I vilket fall, jag och Linnea tänkte återuppleva barndomen och testa att snurra runt lite. Men om en av oss satte sig så hamnade den andra sidan så högt upp att man inte kom upp! Inte ens jag, med mina långa ben. Hur ska då barnen kunna ta sig upp? Jag förstår inte. Det slutade i alla fall med att Linnea fick hänga och klänga tills hon kom upp, för jag kunde inte :P

Sen åkte vi linbana.

När mina fingrar blivit vita och blodlösa tog vi oss till Max. Mina händer kan verkligen inte ha mått så bra, borde göra något åt det där. De är dock i normaltillstånd nu. Vi åt lite pommes och drack lite vatten innan det blev dags att ta sig till bussen.

Träffade sen min barndomskompis Desiré på bussen. Det var trevligt det med, så längesen vi pratade.

Nej, nu får det vara nog. Dags för Vänner.

Dagens låt
Veronica Maggio - Nöjd

1 kommentarer:

Anonym sa...

Men Alex. Ni var ju før tunga før gungan puckon ;). Jag ælskar verkligen den gungan.