2006-10-22

Kvällens händelser

Jag och Linnea var ute igen, vi börjar få till en fin helgtradition. Att gå är en underskattad sysselsättning.

Två märkliga saker inträffade dock under kvällen.

1. Mc Donalds-killen
Jag och Linnea sitter vid bordet bredvid trappan. Jag pratar lite samtidigt som jag fyller på pengar på min telefon, medan Linnea sitter ovanligt tyst. Efter en stund börjar jag undra varför och tittar upp. Linnea hintar att jag ska titta åt sidan och där, i trappan, står en kille och stirrar, för tillfället på mig. Och då menar jag verkligen stirrar, han var bara någon decimeter ifrån oss. Jag och Linnea tittar förvirrat på varandra, och efter en stund går stirraren iväg.
Frågor: Vem var han? Vad ville han? Var han hög?

2. Fundersamma killen
Jag och Linnea sitter utanför Klockmaster i väntad på bussens ankomst. Helt plötsligt kommer en ung man framspringande med bestämda steg, pekar på Linnea och säger: "Du, nu har jag undrat en sak jävligt länge!" Vi nickar, för att få veta vad det är han vill ha reda på. Efter en stund tar han till orda igen. "Äh, skit samma." Mannen går iväg.
Frågor: Vem var han? Vad hade han funderat så mycket på jävligt länge? Var han hög?

Kvällens övriga frågor: Var är Andy Pandy, och vad gör han? Vad gör alla ungdomar som hänger nere på torget egentligen? Hur kan Jesus-bussen vara ett tält? Hur många chips består 25g av?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Vem var han? Vad hade han funderat så mycket på jävligt länge? Var han hög?
Nu blev jag nyfiken ju...

Alexandra sa...

Ja, jag är också otroligt nyfiken ska du veta!