2006-10-13

Då åker du ut

Berättade idag vid middagsbordet (första gången på väldigt länge jag åt med hela familjen, konstaterade jag nu) att jag nog ska på mitt första möte med Ung Vänster nästa vecka. Fick då den fina kommenteren "Ja, bara du inte börjar sitta här och försöka få med oss på något, för då åker du ut!" från mammas sambo.

Evil, skulle jag vilja kalla honom. Jag brukar inte ens vara elak mot de folkpartister jag känner (för jag känner nog varken moderater, kristdemokrater eller centerpartister tror jag, hm), då borde väl han kunna lyssna på lite vänstersnack någon gång. Han är ju ändå socialdemokrat, så illa kan det ju inte vara?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men herregud, så kan man väl inte säga?

om jag var moderat så skulle inte mina föräldrar säga något om det. sen så skulle de väl dock int ehålla med mig. Men det är juh ffs intressant att hålla diskussioner med folk som har annan politisk tro.

Alexandra sa...

Ja, precis! Det är ju hela grejen med politik, att man ska diskutera olika sätt att sköta den på.