2006-10-16

Pengar, casch, klöver och KH2

Känner att det verkligen börjar bli klent på ekonomi-fronten. Som tur är hinner det bli månadsskifte innan halva klassen börjar fylla år och kalasa. Men sen finns det ju så mycket som jag skulle vilja ha till mig själv också.

Vad jag dreglar mest efter just nu är Kingdom Hearts 2. Det har funnits ute i affärerna ett tag, men jag har knappt gått för att titta, eftersom att jag känner att det finns en överhängande risk för att jag köper det.

Första delen av spelet charmade mig helt med sin blandning av nostalgiska Disney-världar tillsammans med bitar ryckta ut Final Fantasy-serien. Folk gnällde lite över att det bara var ett halv-rpg, men för mig passade det som hand i handsken. Jag blir ofta uttråkad av att bara dela ut kommandon hit och dit, jag är mer för att hoppa och slå än att välja attacker i menyer. Så jag tyckte bara att det kändes skönt att slippa de momenten men att samtidigt kunna skaffa sig lite abilities och välja lite åt vilket håll man ville utveckla karaktären.

Har väntat på tvåan sen jag klarade det första någon gång runt årsskiftet. Roade mig så länge med att försöka klara alla småuppdrag innan jag hittade min nya besatthet: We Love Katamari. Sen dess har jag väl skaffat mig lite nya spel, men inget som verkligen huggit tag i mig och som jag känt att jag verkligen, verkligen vill spela jättemycket.

Frågan är när jag ska kunna införskaffa KH2. Jag måste ju spara mina pengar till Wii, som droppar in den åttonde December. Sen så vill jag helst inte vara helt pank nästa månad också. Nej, det blir väl till att fortsätta vänta. Till jul, kanske?

2 kommentarer:

Unknown sa...

oh jag håller med. jag tycker det är lite tråkigt när spelet stannar upp och man skall välja från någon meny. Jag vill ha som i KH där man.. ja.. gör allt under tiden.. så att säga. och jag vill så gärna ha KH2! >.< stupid moneyproblem

Alexandra sa...

Ja, stupido!