2006-10-05

Det efterlängtade lugnet

Går till skolan. Kommer hem. Sover.

Någon ropar något om mat. Går ner. Försöker äta.

Slänger det mesta. Går upp. Sitter vid datorn. Alternativt sover lite till.

Går mig i ordning. Sover på riktigt.

Samma sak varje dag när jag inte har något planerat. Vilket i och för sig inte är särskilt många dagar. Annars är det jämt dans, sång, fika eller något annat man kan pyssla med. Men de där tomma dagarna skulle behöva fyllas. Fast på sätt och vis behövs de också. Med tanke på hur lite jag brukar få i mig så är jag trött rätt så ofta. All energi går åt till att orka när jag inte är hemma. Problemet är att jag istället inte kan slappna av hemma, så jag blir ändå aldrig riktigt utvilad. Måste försöka ta det lugnt ibland.

Jag undrar vad du tänker.
Dagens låt
Håkan Hellström - Det är så jag säger det

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis...Man kan aldrig slappna av någonstans och tillslut sprutar alla ens kænslor bara ut vid fel tillfælle eller så ligger det och gnager i evighet.