2006-10-05

Alex drar bara in folk i saker

Alex frågade just sin mamma om hon kunde tänka sig att följa med till Alex kurator eftersom att kuratorn bett om det.

Alex var säker på att hennes mamma skulle vägra.

Alex fick rätt.

Så är det. Reaktionen jag fick var ett enormt gnylande och ett "Åhh, ska du in oss i sånt där?". Sen frågade hon ilsket ut mig om exakt vad jag hade sagt till kuratorn och dietisten. Jag svarade svävande, för jag visste att hon inte skulle gilla sanningen. Att jag berättat det mesta. Men jag kunde inte låta bli, det var så skönt att bara få ur sig allt utan att undvika saker som skulle få delar av ens familj att se ut som monster.

Idag när jag kom hem frös jag så jag skakade. Fast det var inte kallt. Och även om jag slutade frysa så fortsatte jag skaka. Jag tycker inte om det här.

"Om någon som vill ge dig värme när allting känns kallt. Och om nån att beröra."
Ett citat som kändes passande just då.

Vill du ta hand om mig, söta du?
Dagens låt 2:
Lisa Ekdahl - Vraket

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det ær bra gumman att du førsøker løsa saker.Du kan alltid snacka med mig.