2006-10-08

Nattliga vandringar

Ikväll var en trevlig kväll. Ibland behöver man inte slå på stort för att ha det roligt. Man behöver inte göra så mycket alls för att trivas bra.

Sov rätt länge i morse innan jag tog en lång, lång dusch. Allt väl så långt, även om jag under en stund efter duschandet och blev väldigt sur och grinig på allt och alla runtomkring mig. Nåja, jag kom över det och tror och hoppas på att ingen större skada blev sedd.

Åkte i alla fall mot kvällningen med Linnea ner på stan för att ta en fika på George (ja, vi kan gå till fler ställen än Java ibland), vilket ju i sig inte var fel alls. Efter att vi kände oss färdigfikade började vi istället vandra runt planlöst, vilket skulle visa sig bli en rätt lång planlös vandring. Men ibland kan det vara intressant att ta sig runt i stan tills ställen man inte brukar vara på. Vi var iofs lite lost ibland, men här är den ungefärliga rutten:

Torget -> Borgis -> Eken (konsum, eller vad det nu är) -> Vägen som kommer upp bakom sjukhuset, med helikopterplattan -> Carlsberg - Skogskyrkogården -> Tolvfors -> Lexe -> Hagaström -> Lexe -> Vägen längs järnvägen - Sjukhuset -> Borgis -> Torget

Egentligen var det inte vad vi planerat. Egentligen skulle vi gå till Valls hage eftersom att Linnea var så chockad över att jag aldrig varit där, men när vi såg hur otroligt mörk vägen in dit genom skogen var så fegade och fortsatte längs gatan som visade sig leda till Tolvfors, som jag knappt ens visste existerade. Tanken var inte att vi skulle gå samma väg tillbaka från Hagaström heller, men när vi inte hittade annat än återvändsgränder där så gav vi upp och gick tillbaka.

Den här sträckan tog i alla fall en stund att avverka för oss, men det är väl inte så konstigt med tanke på vilken takt vi går i jämt. Vi tjattrade i alla fall på, och sjöng en massa Håkan Hellström-låtar läng vägen. Linnea försökte sig på lite Blondie och Ramones också, men mina kunskaper om de låtarna är väl sådär.

Sjukhuset har förresten 12 våningar, om man antar att de har ett källarplan.

Intressant grej. Under våran vandring genom Hagaström så sjöng vi lite på låten Känn ingen sorg för mig Göteborg, och precis när vi kommer till raden 'för jag vill veta om kärlek finns' så går vi förbi ett hjärta målat på vägen. Sött.

Rolig sak vi upptäckte. I ett hus på staketgatan såg vi genom ett fönster att någon satt med  Internet explorer framför sig på en filmduk, antar att personen i fråga använde en projektor eller något dylikt. Gissa vad människan satt och tittade på i storformat? Jo, snyggast.nu av alla sidor. Så tragiskt. Försökte få en bra bild av det med min telefon, men det gick inte så värst bra. Undrar just om han hade bjudit in sina kompisar på en snyggast-kväll eller om han bara satt där ensam. Vet inte riktigt vad som skulle vara mest patetiskt.

Nej, jag borde verkligen sova. Morgondagen måste ägnas åt SH-pluggande (jag kan verkligen inte läsa SH som något annat än just SH, så fel när det ska stå för samhäll) och pjästittande. Sen sov jag så dåligt förra veckan, har en del att ta igen.

God natt då.

0 kommentarer: