2006-10-05

Fjärilarna

Vad ska man göra med dem egentligen? När de små färgsprakande sakerna bara fyller upp en och får en att sluta tänka riktigt klart. Man blir lite dimmig, och personligen tappar jag ofta talförmågan och konsten att konversera. Det händer att jag hakar upp mig på ett visst ämne, vilket kan bli tröttsamt för den personen som gör att fjärilarna framträder innuti mig i längden.

Men för en gångs skull så ger inte fjärilarna mig ångest. För en gångs skull har ingenting hänt som fått mig att inse att det absolut aldrig skulle kunna inträffa. Jag vet att det inte är någon perfect match, men jag tänker inte bry mig om det den här gången.
Kvällens låt
Bryan Adams + okänd kille - All for love
Lyssnade igenom min skiva med listettor från 90-talet. Mysigt.
Jag önskar att någon kunde säga något sånt där till mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis vad kul! Om du behöver hjälp med att fånga fjärilarna är det bara att du säger till, jag har faktiskt använt fjärilshov på en del biolgiexkursioner;)

Anonym sa...

Är man trött så stavar man inte så bra, fjärilshåv ska det naturligtvis stå. Nu får jag ta på mig dumstruten och ställa mig i hörnet.