2006-10-08

Paranoia

Ibland önskar jag att jag inte gjorde saker så mycket på impuls. Inte saker som att helt plötsligt få för sig att gå på någon timmes promenad runt stan eller som att helt plötsligt åka till Stockholm för att ta en fika med några kompisar. Nej, men mera impulser som 'Jag säger så här!'. Jag slänger ur mig saker alldeles för fort, utan att tänka mig för. Inte som att jag avslöjar saker folk berättat för mig, inte alls, utan mer saker jag själv funderar på. Får jag plötsligt för mig att någon har något emot mig så ber jag 0m ursäkt för att jag är dryg, utan att egentligen någon har påstått att jag är det. Sen möts man ofta av oförstående eftersom den andra parten inte alls tyckt så. Och plötsligt blir man stämplad som lite paranoid istället.
I och för sig kanske det är just det jag är. Paranoid. Jag får jämt för mig att folk ska ha något emot mig. Det går lite samman med det där att jag jämt tolkar saker till något det inte är.

För stunden känner jag mig dum. Jag kanske ska sluta prata med folk. Och skriva till folk. Och all annan möjlig kontakt. Jag knasar bara till det.

3 kommentarer:

Unknown sa...

inte med mig hoppas jag :| för då blir jag ledsen.

och det är väl bättre att man ber om ursäkt om man själv tyckt man varit dum än att man aldrig gör det?

Alexandra sa...

Nej, dig klarar jag av att prata med utan att dumma mig :) Men det är så mycket svårare med folk i stil med vissa som vi brukar diskuterar :P

Ja, det är ju sant förstås. Dock lite irriterande att jag alltid får för mig att jag har gjort fel och måste be om ursäkt. Hm, svår balansgång.

Unknown sa...

jo, fast som sagt. det är bättre än att inte göra det :)