2006-10-06

100 och shuffle game

Nu har jag postat 100 inlägg på den här lilla bloggen. Ibland har jag funderat på om man borde skaffa något syfte eller tema med den, men jag vet inte... jag trivs bra med att skriva om allt möjligt. Spelar ingen större roll om det bara är folk jag känner som läser det, hade jag velat annat hade jag lagt upp det på ett helt annat sätt.

För att fira det här så får ni ta del av en musiklek som förutspår olika saker om mitt nutida och framtida liv. Håll till godo:

Rules
1. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn’t make sense. NO CHEATING!

1. How are you feeling today?
What else is there? - Röyksopp (hur fan gör man sånna där andra ö:n?)
(Hm, jag kanske är frågvis idag då? och undrar vad som finns där ute för mig.)

2. Will you get far in life?
M - Gyllene tider
(mm, det ska jag visst!)

3. How do your friends see you?
Lovers Dream - Anna Ternheim
(Det låter ju prima :D)

4. Will you get married?
Picturing the past - Sonata Arctica
(Antingen kommer jag ångra mig när jag gjort det. Eller så kommer bröllopet gå i medeltida stil?)

5. What is your life’s theme song?
The sun always shines on TV - Milk Inc.
(Jo, så känns det ju i och för sig. Kommer det alltid bara vara så?)

6. What is the story of your life?
Arrival - ABBA
(jo, det var så jag kom till liv. Jag anlände.)

7. What was high school like?
Cardinal Points - The Essex Green
(Jo, det var ju en rätt viktig del av mitt liv. Inte för att det betyder att den var trevlig.)

8. How can you get ahead in life?
My Immortal - Evanescense
(Ja, jag ska bli odödlig! Eller så ska jag tänka att jag jag är det, så jag slipper tänka på att jag inte är det.)

9. What is tomorrow going to be like?
Water runs dry - Boyz II men
(Jag hoppas det inte betyder att jag kommer gråta inombords eller så, nu när jag är så glad idag.)

10. What is the best thing about your friends?
Three Minute Warning, Part 1 - Liquid tension experiment
(Att de kommer på tre minuter om jag skulle behöva dem! Eller att de varnar mig tre minuter innan något händer?)

11. What is in store for the next weekend?
Packad i Stockholm igen - Svensk Pop
(Alkohol tydligen. Eller en resa Stockholm?)

12. What song best describes you?
Seasons in the sun - ???
(Aw, det måste väl vara bra ändå?)

13. How is your life going?
Cutting Edge of Notion - Star ocean 3
(Vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Som att jag kan börja ana en förändring?)

14. What song will play at your funeral?
Having a wild time - Yoko Shimomura
(Ah, såklart det kommer spelas tv-spelsmusik. Och från mitt favoritspel också, Kingdom Hearts.)

15. How does the world see you?
Winnie the Pooh - Yoko Shimomura
(Åh, jag är liten, snäll och söt?)

16. Will you have a happy life?
Danger Zone - Gwen Stefani
(Farligt kommer det vara i alla fall.)

17. What do your friends really think of you?
Earthquake - Skylark
(Kan tolkas på många sätt. Men jag tar det som att jag skakar om deras liv, på ett positivt sätt.)

18. What song describes the person you’re attracted to?
Mr. Jones - Counting Crows
(Hahaha. Ja, nu vet jag att jag ska leta efter en Mr. Jones)

19. What message would you like to tell the next generation?
Aeon - Lacuna Coil
(Något kryptiskt som ingen kommer förstå, bevisligen.)

20. Do you have a deep dark secret?
En japansk titel - Morning musume
(Ja, men jag vet själv inte vad den är. För den är på ett språk jag inte förstår.)

21. Do people secretly lust after me?
The way old friends do - ABBA
(På samma sätt som gamla vänner gör? Hur lustar de efter varandra?)

22. How can I make myself happy?
If I ever fall in love - Shai
(Ah, kärleken är svaret.)

23. Will I ever have children?
Sliver - Nirvana
(Ja, men sen kommer jag strimla dem? o.O)

24. What’s some good advice for me?
Kissing Game - Hi Five
(Okej, så vem vill leka kysslekar med mig?)

25. How will I be remembered?
Every word means no - Smash Mouth(
Som någon som jämt sa nej?)

26. What is my signature dance song?
Replica - Sonata Arctica
(Förstår inte vad man ska dansa till lugn metal. Men något kan man säkert hitta på.)

27. What do you think of your current JE obsession?
Världens bästa fest - In Benny We Trust
(Vad tusan är JE?)

0 kommentarer: