2006-10-22

Promenaden

Gick ut för att ta mig en promenad
Gick den vanliga vägen, den jag går varje dag
Ser en ensam mamma med nyfött barn
Passerar alla skyltar med BH-reklam

Hamburgerkedja med nyttigt alternativ
En dörrvakt för bort nån med bestämda kliv
Ung tjej med väldigt kortkort kjol
Trots att det är kallare än det var i fjol

Gick ut för att ta mig en promenad
Ser samma saker, där jag går varje dag
Lampor som blinkar när jag går förbi
Jag går ganska långsamt, det får ta lite tid

För jag vill hinna se allt: drama, komedi
Se mer än den grå vardag alla andra lever i
Se det nykära paret som dricker sitt te
hur han pratar och skrattar, får henne att le

Vill se allt det vackra på min promenad
Så jag går samma väg som jag går varje dag
Parken där barnen jämt leker på våren
Vet folks rutiner, efter alla dessa åren

Men det gör ingenting, jag trivs bra ändå
Är nöjd när jag närmar mig hemmets vrå
Lägger mig och blundar, trygg i min säng
Jag tar mig en promenad imorgon igen

2 kommentarer:

Unknown sa...

ooh jättefin. me like :)

Alexandra sa...

Tack :)
Rytmiken är inte direkt perfekt, men det får jag putsa till någon annan gång om jag orkar :P