2006-10-07

ES3a teater - Underbara Människor

Efter våran första föreställning - 05

Insåg idag att jag vid den här tiden nästa år förmodligen kommer vara någon helt annan stans än just här. Jag kommer inte bo i Gävle, jag kommer inte gå på Vasa och jag kommer inte gå och fika på Java efter skolan varje fredag.

Jag har ju väntat på det här i så många år. Att få flytta hemifrån och slippa allting som bara är jobbigt nu. Slippa alla familjeproblem och kunna börja bygga upp ett eget liv istället.
Men jag tänkte aldrig riktigt på allt annat som kommer försvinna med det. Alla saker jag faktiskt vill ha kvar och som jag inte alls vill lämna. Det är så mycket som inte kommer hända mer. Sånna där små saker som man tycker om fast man inte riktigt tänker på det.

Inga fler slagsmål vid dörren in till Norra för att kunna dra sitt kort först. Inga fler håltimmar innan teaterlektionerna när man bara ligger på madrasser på golvet och tjattrar. Inga fler timmar på cafée med Linnea när vi bara sitter och gnäller och gnäller (ja, det är faktiskt roligt). Inga fler tjafs om utifall Java är ett snobbställe eller inte. Inget mer fikande i allmänhet. Inga fler fighter med Anders. Inga fler skratt åt alla märkliga killar Madde råkar ut för. Inga fler gånger då vi som nog den enda klassen i skolan faktiskt sitter nästan alla vid ett och samma bord i matsalen. Inget mer gnäll på tallriksmaskinen. Inga fler protestlappar på Arnes dörr. Inget mer sittande i skåpen. Inga fler fester i Mickes källare med skumma lappar om att man ska investera i betong. Inget mer suckande om hur jag återigen glömt kvar något på bordet och bara gått därifrån. Inga fler utfrågningar om folks sexvanor utifrån test i tidningar. Inget mer spanande efter olika människor i korridorerna, inga fler menande (och något avslöjande) blickar när personerna går förbi. Inga fler skratt när jag gör bort mig inför nån kille. Inga fler skratt när någon annan gör bort sig. Inget mer mobbande om mina tv-spelstidningar i matsalen. Inga mer planer om att börja arbeta på McD för att kunna skaffa en miniliten lägenhet att dela på.

Inget mer Es3a.

Usch vad jag kommer sakna er.

0 kommentarer: