2006-09-05

Ylva!

Egentligen drog det ut så mycket på tiden att skriva det där talet att jag inte har tid att skriva, men för din skull ska jag få ihop något lite kvickt!

Har upptäckt att jag på sistone har fått någon mani på att sova om dagen. När jag kommer hem efter skolan om dagarna, vilket blir någon gång mellan fyra och sju oftast, så sätter jag mig med datorn i sängen, eftersom det är den absolut bästa platsen att ha den på. Dessvärre är det väldigt lätt att man frestas till att lägga sig ner och slumrar ett tag, även om jag bara tänkt ligga ner en liten liten stund. Detta leder till att jag ibland somnar ifrån konversationer jag har. Hoppas ingen tagit illa upp.

Undrar varför jag plötsligt blivit så sovsugen. Det är nog inte det att jag direkt är trött, tvärtom känner jag mig piggare än på länge. Till och med på morgonen. Något jag däremot upptäckt att jag börjat göra igen är att bara lägga mig ner och tänka. De senaste månaderna har jag undvikit det så gott som det går, eftersom jag jämt tänkt på dåliga saker och sedan i värsta fall känt mig deprimerad hela dagen. Men nu känns det plötsligt som om saker har förändrats, som om att jag har trevliga saker att tänka på med. Och det känns så otroligt trevligt. Jag vet inte vad som hände. Till slut kändes det bara som att allting blev alldeles för jävligt, så jag orkade inte tänka på det mer. Så nu struntar jag i allt som är åt helvete och försöker fokusera på de sakerna som är bra. Hittills fungerar det bra.

Ja, och går man enligt klockan är jag nu inne på mitt sista år i barndomen... hah, som om det skulle stämma. Jag kommer inte bli vuxen imorgon, det kan de ju glömma.

Tårtkalas på lördag! Nästan alla jag kollat med har kunnat komma, så det kommer bli riktigt roligt. Det kommer nog bli en bra vecka :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

woho! hah, tänk att jag tillochmed får en rubrik med mitt namn :D

ååh kalas på lördag. jag vill juh komma :|

Alexandra sa...

Jag vill också att du ska komma! :(