2006-09-09

Kalajs

Ja, idag kommer det en hel drös människor hem till mitt hus. Vilket såklart innebär städa, städa, städa! Men nu har jag städat klart, nästan i alla fall, och kan göra ett stopp här för en stund.

Det som finns kvar att ordna är att köpa hem en massa saker från affären, samt hämta lite folk nere på stan som ska hjälpa mig med att baka tårta. Det ska ju bli tårtkalas för att fira barndomen som jag nu inte har kvar, allt efter Linneas idé (det var Linnea, det var Linnea!). Har inte tagit fram några recept än eller så, men det... kan vi nog improvisera.

Igår var det firande med pappas sida av släkten också. Fick ett otroligt fint set bestående av kastrull och stekpanna mönstrade i rött, vitt och svart. Foto kommer senare idag eller imorgon när jag hinner. Fick också lite olika mått, en vattenkokare, en brödrost, muggar, äggkoppsljusstakar (bild kommer där också) och tallrikar. Allt i de färger jag innan sa att jag ville ha saker i: rött, orange och gult. Jättefint kommer det bli. Nu måste jag ju flytta snart så jag får använda allt. Fíck också 2500kronor som förmodligen kommer gå till en iPod.

Nej, nu ska jag duscha så jag är ren när det kommer folk hit.

0 kommentarer: