2006-09-28

Skivdags

Nu har jag inte köpt skivor på år och dar. Därför slog jag på stort idag, och köpte inte mindre än två nya fina album. Valet föll på:

Anna Ternheim - Separation Road
Limited edition

Bo Kaspers Orkester - Hund

Försökte lyssna på dem innan teaterlektionen, men efter ett tag bestämde sig de andra för att de ville höra The Doors istället. Folk har ingen smak. Så nu ska jag sätta mig och lyssna igenom dem i lugn och ro.

Imorgon far jag till Göteborg, så tågresan lär ju också leda till en hel del musiklyssning. Och det leder också till att ingen lär se eller höra av mig förän på söndag. Om ingen saknar mig jättemycket och ringer mig, förstås.

Jag och Madeleine har fått på oss uppdraget att gå runt bland skolans treor och prata om våran kommande produktion. Idag avverkade vi den första klassen, ES3b, och det gick väl hyfsat i alla fall. Lite smånervöst att prata för folk sådär (lättare på en teaterscen med hundratals i publiken faktiskt), men det gick. På onsdag tror jag att vi ska till NV3b och NV3I, hoppas det flyter på lika bra.

Men nu skriver jag bara för att skjuta upp packandet. Helst skulle jag nog stanna hemma. Men det är lite sent påkommet.

Känner mig rätt bortkommen för tillfället. Snälla någon, förklara varför jag jämt dras till fel personer? Gärna sådana som inte alls passar mig, och som i slutändan bara får mig att må dåligt. Inte för att det har hänt än men... ja, jag vet inte. Bra skulle jag inte vilja påstå att det går.

Hade jag varit modigare hade jag inte betett mig så.

0 kommentarer: