2006-09-23

Trendigt

Satt och suckade lite för mig själv när jag insåg att jag är i huset som inte har något av värde att spela på (läs: bara en xbox) och att jag glömt min DS hos min andra förälder. Men det fick mig i alla fall att tänka på något roligt jag läste för ett tag sen.

Satt och kikade över axeln på en kompis som läste en tidning... hm, Glamour eller något i den stilen tror jag den hette. Döm min förvåning när jag på en av sidorna lyckades få syn på ordet Wii. Helt plötsligt blev tidningen lite intressantare och jag var ju bara tvungen att läsa vad som stod.

Det visade sig vara en lista som visade vad som var Hett respektive Kallt inom olika områden. Under den fina rubriken 'Tevespel' så var det alltså Wii som var hett, medan xbox360 var riktigt kallt just nu. Hittade också en annan intressant rad med någon titel i stil med 'Kommunikation över intermet' (minns inte riktigt, men något med liknande betydelse i alla fall). Där slog de fast att WoW var riktig hett, medan Myspace var kallt. Jag ser inte riktigt hur man kan jämföra de sakerna?

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om att modetidningar ens har koll på vad Wii och Xbox360 är. Kändes otroligt fejkat att de tryckt in något sådant mitt bland vilka luggar som var heta och inte och vilka sminkningar man skulle akta sig för.

0 kommentarer: