2006-09-29

Tåg, Varberg och Karin x3

Runt tiotiden i morse

Sitter just på tåget som går mot Örebro, där jag ska byta tåg för att ta mig vidare till Göterborg. Kände bara för att skriva några rader, för nu när jag såg ut genom fönstret så var det en sån otroligt vacker utsikt. Mina geografikunskaper är inte de bästa så jag kan inte säga vart jah är exakt, men vi åkte just förbi en stor sjö och solen tittade precis då fram ur molnen så att det glittrade över hela sjön. Alla lövträd runtom gjorde det hela ännu bättre.

Man kanske borde titta ut mer genom fönstret när man åker tåg. Hittills har jag mest kollat på Vänner-avsnitt för att få tiden att gå. Roligt såklart, men att titta ut över landskapen utanför fönstrena medan man lyssnar på någon stillsam musik är nog något av det mest rofyllda man kan göra utan att det blir tråkigt.

Varför vill folk flyga när allt är så vackert på nära håll?

----

Nu

Nu har jag tagit mig ändå till Varberg. Sprang runt lite i Göteborg tillsammans med sparv-Karin, och fick tag på ett par finfina cheap monday-jeans som satt jättebra. Något som var mindre kul var att vi ständigt verkade ha en tidsmarginal på en minut till alla viktiga saker som skulle göras. Som att fixa tågbiljett och hinna till vandrarhemmet innan de stängde. Var väldigt precis att vi han till båda, men ja. Man får ju lite motion av att springa till tåget, ahem. Och vi hade ju säkert sextio sekunder till godo, herregud.

Till slut var Karin tvungen att ta sig iväg till ridningen, så då tog jag och gjorde mig lite hemmastadd innan jag ringde Isak och bad honom berätta vart det fanns en mataffär. Gick efter en beskrivning upp till kvantum och inhandlade ostkaka, jordgubbssylt, en risifrutti och en Brämhultsjuice. Promenerade runt lite i krokarna runt centrum innan jag tog mig tillbaka mot vandrarhemmet, som ligger väldigt fint i en gammal fästning. Lägger ut någon bild sen.

Var en väldigt rofylld kväll. Trivdes bra med att bara traska omkring och se på omgivningarna, kanske borde ta mig en liten tur ner till vattnet och bara sätta mig där och njuta en stund. Den andra Karin och Anna-Karin (det har varit en väldig Karin-dag idag) borde komma vid elvasnåret, så jag ska se till att fixa iordning lite här tills dess (=plocka undan lite av mina en miljon saker).

Nu ska jag fortsätta njuta av kvällen. Det här känns bra.

Jag har lite svårt att sluta le vid tanken.

0 kommentarer: