2006-09-23

Sömn

Har sovit dåligt hela veckan, vilket säkert alla här vet inte är sådär jättebra. Men jag tänkte ändå inte så mycket på det, ibland har man svårare att sova än vanligtvis.

Men igår var gränsen ändå nådd. Klockan blev väl ett och sen två utan att jag direkt kände av att jag var trött, trots att jag sprungit runt en massa och umgåtts med folk flera timmar tidigare på kvällen. Men så hamnade jag i en paus i mitt skrivande och lutade huvudet bakåt mot ryggstödet på den stolen/fåtöljen (vet inte vad det ska klassas som) jag satt på. Och då var det kört. Helt plötsligt ryckte jag till och insåg att jag hade somnat. Jag har ingen aning om hur länge jag kan ha sovit, kanske inte mer än en kvart? I vilket fall var det läskigt att vakna framför datorn utan att riktigt minnas vart man är, veta vad klockan är eller hur längesen det var man slumrade till. Skrev väldigt dåsigt några ord i de pågående konversationerna i msn innan jag stängde ner laptopen och kravlade mig uppp i sängen. Är lite rädd för att jag den trötta minuten innan jag somnade till ska ha sagt något otroligt märkligt eller felstavat till någon, men jag vågar inte riktigt läsa loggarna.¨

La mig ner och sov en stund på dagen idag. Måste försöka bli bättre med det här under nästa vecka.


1 kommentarer:

Alexandra sa...

Du är fölåten va. Men svara på kommentarerna i din blogg på samma sätt som jag gör nu, blir så förvirrande annars :P