2006-09-14

Christins pojkvänslektion

En Alex och en Christin

Ja, idag skulle Christin lära mig och Linnea hur vi skulle göra för att få en pojkvän. Sättet jag använt för samma ändamål tidigare dög visst inte, för i slutändan blev det ju inte så bra. Det måste ha varit själva inledningens fel. Så här är alltså Christins råd för att få tag på killen man siktat in sig på (allt som är inom [ ] är mina egna kommentarer):


  1. Ögonkontakt!!!
    (oerhööört viktigt)
    + flirt [Det här funkade så att man skulle titta upp, titta bort men sen titta upp igen och le på ett sött sätt.]

  2. Se glad ut
    (inte hyper, men le, liksom) (lite mystiskt)
    [Egentligen skrev christin 'Se "glad" ut', men det blir ju lite felanvända citationstecken...]

  3. Prata, skratta och var trevlig när han är i närheten.
    [Så han ser en och ser hur trevlig man är, då.]

  4. Var själva ibland, Så att ni kan vara er själva. Slappna av. På tu man hand <3>

  5. Ta kontakt (ex. få mobilnummret på hitta.se)
    [Själv förespråkar jag Eniro, men ja.]

  6. Om lyckad kontakt, stäm träff!

  7. Första träffen Inget hångel!

    Här emellan = Ett telefonsamtal, sms, msn [Dock inte mail, av någon anledning. Så akta er för sånt!]

  8. Andra träffen: Hångeldax

  9. När ni varit tillsammans 1 mån, träffa föräldrarna på middag.

  10. Efter tre månader, sova tillsammans.
    [Tre MÅNADER?!]

  11. Sex, när ni varit tillsammans i 9 månader.
    [Nio MÅNADER?! Men okej, man kanske skulle testa det. Det kanske är bra att vänta länge?]

  12. Lev, gift er och skaffa barn.

Jamen det låter ju enkelt och bra, då är det bara att köra då?

3 kommentarer:

Unknown sa...

10. Efter tre månader, sova tillsammans.
[Tre MÅNADER?!]

hm, jag tyckte jag var duktig som väntade i två veckor innan jag och john sov tillsammans. :look

men vi var inte tillsammans särskilt länge, kan vara därför.

Hm jag skall försöka använda mig av tipsen så får vi se hur det går :P

Alexandra sa...

Det funkade ju tydligen för Christin, så kanske är det det vi gör fel? Vi får inte sova övet så fort! :P

Unknown sa...

jo tydligen. fan också.

tre månader kommer bli apjobbigt. ah well. jag får väl försöka. :P