2006-09-21

Vilken dag

Fysiskt slut efter gårdagens all nervositet och allmänt trött på allt som händer runtomkring mig. Inga ämnen förutom textkommunikationen känns direkt motiverande att arbeta med, jag verkar mest sitta ut lektionerna. Inte ens teatern är särskilt rolig. Även om jag hade lite roligt idag när jag gjorde en flyer, som jag för övrigt tycker blev rätt så snygg. Postar den här när jag har den på laptopen, och inte bara skolkontot.

Men förutom några små uppgifter som är roliga så, ja... jag känner inte att något ger mig något.

Och hemma är det det vanliga, jag håller mig på mitt rum för det mesta. Så riskerar man inte några ihopstötningar med folk.

Kören fungerar bra, även om jag har lite dålig koll på stämmorna i ensemblen. Det lär i och för sig lösa sig när våran ordinarie körledare kommer tillbaka, jag föredrar hennes undervisningssätt även om vikarien var väldigt trevlig och så.

Huvudvärk, borde sova.

Sömnbrist, matbrist. Tog en hårdmacka och mjölk idag, det tyckte jag var duktig. Och morötter åt jag också.

Men jag kände mig så lealös hela dagen, skulle helst ha umgåtts bara med mig själv så ingen hade behövt fråga vad som var fel. Även fast jag såklart är glad över att de bryr sig. Men när jag hör exakt samma fraser i exakt samma tonläge från flera människor i rad känns det som om det är något de har övat in, och att de frågar för att de måste... Jag vet att det inte är så, men jag blir så pressad när folk vill veta exakt vad som är fel. För ibland vet jag inte.

Det är väl allt bara.

Du skulle bara veta hur bra vi skulle vara för varandra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Woho. I have read. Jag hoppas verkligen att det funkar för dig med dietisten ch kuratorn, den du haft tidigare verkade ju inte ritkigt friskt funtad i skallen .. :/

Alexandra sa...

Nej, inte fick jag de hjälpsamma råd jag hoppats på i alla fall. Förhoppningsvis går det bättre den här gången :)