2006-09-26

Älskade iPod

Nu har jag haft min iPod video 30gb i snart två veckor. Det är nog en av de bästa investeringar jag gjort. Innan hade jag en två-tre år gammal spelare från Jens of Sweden, men trots att den tjänade mig väl rätt länge så gav den till slut upp. Tur för mig.
Nu använder jag inte iPodens videofunktion så mycket, har lite avsnitt av School Rumble och Ask a ninja på den, men det drar så fasligt mycket batteri.

Nej, det underbara med den är att jag får plats med all min musik på den. Tror jag fyllt 16gb nu, och det är helt underbart. Självklart kan jag inte alls alla de där låtarna utan och innan, vilket gör att jag plötsligt vissa dagar upptäcker album jag har som är riktigt bra, men som jag inte riktigt haft tid att lyssna på tidigare, eller som jag avfärdat utan att riktigt vetat varför. Och jag behöver aldrig välja vad jag vill ha med mig, utan vill jag lyssna på en viss låt har jag den alltid i fickan. Helt underbart.
Så nej, jag kan inte förstå mig på folk som klarar sig på mp3-mobiler med 256mb.

0 kommentarer: