2006-09-13

Pjäs

Imorgon har vi PA. Eller ja, egentligen har inte jag det. Men jag använder resten av klassens PA-tid eftersom Arne inte vill ge mig någon egen. Den rektorn går mig verkligen på nerverna.

Han är verkligen otrolig. Vi försökte prata honom om hur idiotiskt systemet med att vi ska dra våra kort i en tallriksmaskin för att få mat är. Om ens kort går sönder får man ingen tallrik även om man har kortet med sig, även om man har det med sig. Eftersom att det cirkulerar kort som inte gäller längre. De vägrar alltså sina elever mat. Man får då gå till vaktmästaren för att fixa kortet innan man kan äta, och har man då 30min rast så hinner man inte längre äta efter det. Det är helt sjukt.
Nu har våran kära rektor även tagit bort salladstallrikarna, eftersom folk använde dem som mat-tallrikar. Vill man nu ha både fil och sallad får man alltså dränka salladen i fil eller ta den direkt i handen? Smart gjort, Arne.

Dessutom är det alltid krångel med maskinerna. Tydligen har samma system som tagit hand om tallriksmaskinerna tagit hand om skolans dörrar, och när någon dragit sitt kort i en dörr har det orsakat störningar. Men rektorn verkar inte vilja inse att det inte fungerar bra, och harnu rekomenderat systemet för Polhemsskolan. Stackars elever. Vi pratade med vaktis, och han sa att de hållt på med maskiner och kort i två veckor nu, det var kaos. Men Arne lyssnar visst inte på dem heller. Hade Polhems rektor frågat dem hade de skrikit rätt ut och absolut inte rekomenderat systemet, berättade de för oss.

Ja, det har varit ett jävla rabalder om det där. Men vad gör man? Jag frågade Arne rätt ut om salladen, det är ju ändå en rätt viktig del av kosten. Men han började prata med någon som kom in genom dörren och gick därifrån istället för att svara. Moget gjort.

Iaf. PA var det. Mitt PA ska bli en pjäs. Har ingen titel än, men funderar på "Kanske är det du som behöver förändras". Den får heta det så länge, arbetsnamn. Den kommer nog handla om mig själv, jag hoppas att det blir bra. Lägger väl upp det i slutändan, hoppas ni kommer tycka om den.

0 kommentarer: