2006-08-16

Stormiga drömmar

Inatt drömde jag en bra dröm. I min dröm var vi på någon camping, eller om det bara var det att vi hade en husvagn på en väldigt stor gård. Inte bara min familj, då hade det inte varit en bra dröm, utan en massa andra också.

Vi gick ned mot stranden, jag och X. Sen tappade vi bort varandra, och det började storma. Men det var ingen hemsk storm, utan bara en sådan som är vacker att se på från avstånd. Men trots att den här var alldeles tätt inpå mig så var jag inte rädd, jag var snarare lycklig.

Jag lyckades hitta X igen, och han tog mig i handen och ledde mig därifrån. Jag tror till och med jag fick en puss (på munnen, riktigt grovt). Vi tog oss hem till honom istället, och väl där så började han laga någon soppa med köttbitar och spagetti i som han tyckte jag bara måste smaka. Kräsen som jag är så ville jag inte riktigt, men jag gjorde det ändå för att vara trevlig. Jag gillade det först, men sen så kom det en hemsk eftersmak som jag bara ville få bort. Då dök min pappa upp och jag sa åt honom att han var tvungen att dricka vatten.

När han hade försvunnit så var det dock inte ett så stort problem längre. Jag var bara nöjd över att få vara med X. Sen var allt på väg att klaffa ochvi skulle kyssas och sånt. Då vaknade jag, bara sådär.

Kanske inte låter så där jätteroligt, men när jag vaknade var det med ett sånt där fånigt leende på läpparna.

Nu såhär i efterhand känns det mest bara deprimerande. Inget kommer någonsin gå så enkelt.

Kanske borde tyda min dröm? Here it goes.

Storm
To see a storm in your dream, signifies overwhelming struggle, shock, devastating loss and catastrophe in your personal affairs. The storm also represents unexpressed fears or emotions, such as anger, rage, turmoil, etc. On a more positive note, the storm signifies the rising of spirit within.
To dream that you take cover in a storm, foretells that whatever disturbance or problems is occurring in your life will quickly blow over. Consider also the phrase "weather the storm", which suggests your ability and strength to withstand whatever comes.


Sea
To see the sea in your dream, represents your unconscious and your transition between your unconscious and conscious. It also often represents your emotions. The dream may also be a pun on your understanding and perception of a situation. "I see" or perhaps there is something you need to "see" more clearly. Alternatively, the dream may indicate a need to reassure yourself or offer reassurance to someone.

Meat
To see cooked meat in you dream, denotes that you will see others obtain the object for which you have been striving for.
To dream that you are eating meat, signifies that you are getting to the heart of the matter


Macaroni (jag hittade inte spaghetti)
To dream that you are eating macaroni, denotes small losses. To see macaroni in large quantities, signifies that need for you to be frugal, economize, and save money.

Mustard (det var senap i maten, inte senapsfrön men whatever)
To dream that you are eating mustard seeds, denotes that you will bitterly regret some hasty action that you are now suffering for.


Hands
To dream that you are holding hands with someone, represents your connection with that person. Your dream may also reflect anxieties about losing touch with him/her or that you are drifting apart.

Kiss
To dream of a kiss, denotes love, affection, tranquility, harmony, and contentment.

If the dream ends just about you are about to kiss someone, indicates that you are unsure of how he or she really feels about you. You are looking for some sort of relationship with this person but you are not sure about how to go about achieving it.

Slutsats:

Jag har något jobbigt att vänta. Men det kommer inte skrämma mig och med hjälp av någon annan (X?) ska jag ta mig igenom det. Jag är också orolig över att tappa kontakten med X, och är osäker på hans känslor för mig och vet inteh hur jag ska kunna inleda ett förhållande med honom (som om jag inte visste det själv?).
Jag kommer plötsligt förstå något jag tidigare varit omedveten om. Jag har stormiga känslor. Jag kommer se saker klarare och kommer bli försäkrad om att allt kommer att gå bra. Dessvärre kommer någon annan få det jag kämpat för, men jag kommer ha förståelse för situationen. Problemets kärna är dock det att jag inte har några pengar.

Jag kommer ångra hastiga beslut som jag nu får lida för. Är inte det vad jag redan gjort de senaste sju månaderna? Kommer det mer av den varan?

För någon natt sen drömde jag också att jag åt en grön frukt:

Fruit
To see green fruit in your dream, denotes your hastiness and disappointed efforts. You need to work harder and longer in order to achieve your goals.

Ja, besviken kan man ju säga att jag är. Det hjälper ju inte hur hårt man än jobbar.

Ja, det var min närmaste framtid enligt Dreammoods. Nu ska vi en gång för alla se om det kommer stämma. Kanske det inte var en så bra dröm ändå?

0 kommentarer: