2006-08-16

iPod



Jag är i valet och kvalet. Min 18-årsdag närmar sig med stormsteg, och då uppkommer såklart den eviga frågan om vad man ska önska sig. Här är mina alternativ:



1. Önska mig en iPod Nano
Min mp3-spelare dog för ett tag sen, och jag klarar mig verkligen inte utan musik på bussen och när jag är ute och går ensam.

2. Önska mig en iPod Video
Samtidigt så har jag en tendens att fara land och rike runt när den andan faller på. Och eftersom mit datorbatteri är så dåligt vore det trevligt att ha något att se film på.

3. Önska mig flyttahemifrån-saker
Jag vill verkligen hemifrån så fort som det bara är möjligt, och det känns ju ändå viktigare att ha allt man behöver då än att ha en iPod nu.

4. Önska mig flyttahemifrån-saker + någon sorts iPod
Fast då är ju riken att de köper en iPod och därefter tycker jag gjort slut på min ranson presenter, de är ju ändå rätt dyra.

5. Önska mig flyttahemifrån-saker och köpa en iPod för min lön
Lönen på 5600 borde inkomma snart, närmare bestämt den 27:e augusti. Men köper jag då en iPod video blir det inte alltför mycket pengar kvar, eftersom jag även är skyldig pappa 420kr för irl-kostnaden han fixade åt mig.

Kruxet är att när jag sa till min pappa att jag tänkte köpa en iPod för lönen så sa han "Men är du säker på att du inte ska önska dig en istället?", vilket får mig att tro att de redan planerat att köpa en, om de inte redan gjort det. Och får jag en iPod av dem kan jag ju fortfarande få flyttahemifrån-tjosan från mamma och farmor och farfar.

Kanske ska köra på alternativ 4 ändå?

0 kommentarer: