2006-08-27

Folktoppen

Ja.... vad säger man? Jag skäms lite över svenska folket.

Sveriges bästa sångerskor enligt Folktoppens omröstning:
1. Carola
2. Helen Sjöholm
3. Lena Philipsson

4. Louise Hoffsten
5. Jill Johnson

6. Nina Persson
7. Robyn Carlsson
8. Agnetha Fältskog
9. Laleh Pourkarim
10. Marit Bergman

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga om det här... jag tycker jag ser det hända hela tiden. Carola vinner omröstning efter omröstning. Men vart är hennes fans?

Av alla jag känner finns det två stycker, två stycken, som säger sig tycka om Carola. Med tanke på att min bekantskapskrets är vida större är det inte någon skrällande majoritet. Och så här verkar det vara för alla, vilka är det egentligen som gillar Carola så mycket att de röstar på henne och blåser upp hennes ego i tid och dåtid? Är det de grupper jag inte riktigt har kontakt med kanske? Barn och gamla, är det Carolas största målgrupper? Kanske det, jag har då själv ingen aning.

Jag vet bara att jag inte alls tycker att Carola som sångerska slår Helen Sjöholm eller Agneta Fältskog. Som artist får hon ännu mer minus av mig, hon är inte rolig att se på scen som Marit bergman, känns inte lika mysig som Laleh och får inte ens lite av den hatkärlek jag ibland kan unna Lena Ph. Hon är inte svår att inte tycka om som Robyn, får mig inte att stanna upp och lyssna som Nina Persson, får mig inte glad som Louise Hoffsten och är inte ens sådär oförarglig som Jill Johnsson.

Fy på er, alla nu som röstade. Fy.

Hej Zamora!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Yay, sista meningen var bäst :D (Det innan var bra, det också)