2006-08-18

En smaksak

Vill bara annonsera att jag varit duktig och tagit ett litet steg mot en förbättring i mitt liv. I går var jag till ungdomsmottagningen för att få ut ett nytt recept på p-piller (någon annan gång ska jag skriva om hur fånigt det är att sånna saker är så tabu). Jag gjorde då slag i saken och fick samtidigt en tid hos deras dietist.

Whei!

Jag har ju vetat hur länge som helst att jag absolut inte på något sätt är hälsosam vad det gäller mat. Så varför har jag inte försökt göra något åt det? Delvis är det ju ren lathet, jag överlever ju så varför hålla på och krångla? Men sen är det inte så lätt heller. Jag får inte direkt något stöd hemifrån, om man inte räknar med att de stirrar ut mig ibland när vi äter eller att de skäller på mig när jag tar hela portioner för att sedan bara upptäcka att jag inte kan få i mig allt. Sånna saker gör bara att jag känner mig pressad och tappar all lust till att äta. Annat är det när jag är med folk jag verkligen trivs med. Då provar jag faktiskt nya saker och äter mat varje dag, helt enkelt för att jag vet att ingen kommer bli arg över storleken på portionerna eller hur lång tid det tar för mig att äta.

Men så är det alltså. Ett steg i rätt riktning. Grattis mig!

1 kommentarer:

Unknown sa...

go axel!

det var ett bra initiativ av dig tycker jag :D

och försök att inte bry dig om din familj när ni skall äta, förstår att det kan vara apsvårt, men tänk bara /ignore så kanske det fungerar? *slickar på*