2006-08-19

Nostalgimusik #2

#2 -Absolute Music 37, cd2

Tillstånd: Har legat i en cd-samlare och klarat sig bra.

Tidsperiod: Lyssnade nog mest på den hösten 2001.

01FAITHLESS We come 1
02DAFT PUNK One more time
03IAN VAN DAHL Castles in the sky
04EDDY GRANT Electric Avenue (Ringbang Remix)
05MODERN TALKING featuring ERIC SINGLETON Last exit to
Brooklyn
06BASEMENT JAXX Romeo
07OUTKAST Ms. Jackson
08FATTARU Mina hundar
09SUNSHINE ANDERSON Heard it all before
10GORILLAZ 19-2000
11R.E.M. Imitations of life
12STEREOPHONICS Have a nice day
13HÅKAN HELLSTRÖM Nu kan du få mig så lätt
14BRAN VAN 3000 Astounded
15STANDFAST Look at me now
16TANYA STEPHENS Back to haunt me
17DANIEL LEMMA Anything can happen
18UNO SVENNINGSSON Vågorna
19TOMAS LEDIN Det blir inte alltid som man tänkt sig
20ÅSA JINDER Av längtan till dig

Okej, den värsta låten på den här skivan måste vara Mina hundar. Men vad som skrämmer mig mest är hur mycket meningslöst tjafs den är full med. En massa intetsägande låtar som bara går och går utan att man ens märkte att de startade. Varför ville jag höra det?
Men skivan har ju några uppsving, som en av mina favoritlåtar med Håkan och Åsa Jinders fina visa. Minns att Gorillaz låt var mitt absoluta hatobjekt på den här skivan, men nu kan jag inte låta bli att tycka att den är lite käck sådär. R.E.M håller ju också hög kvaliet, och jag gillar Stereophonics trallvänliga sak.
Ja, det här är i alla fall bättre än den skivan jag hade bränt själv. Tanken är deprimerande.

Nostalgivärde: ¤¤¤¤¤
Nutida lyssningsvärde: ¤¤¤¤¤

¤¤¤¤¤ - . . .
¤¤¤¤¤ - Ta bort den, ta bort den!
¤¤¤¤¤ - Eh, njaa...
¤¤¤¤¤ - Mjo
¤¤¤¤¤ - Yey, bra
¤¤¤¤¤ - Wow!

0 kommentarer: