2008-01-01

Elektroniska inköp

Hur kommer det sig att man jämt vill ha mest saker när man har som minst pengar?
Trots att vi är rätt panka efter julen slog jag och Niklas ändå till på ett gäng spel på Virtual Console nu när vi till slut kunde koppla upp Wiin mot vår nya router. Följande inhandlades:

- Bubble Bobble
- Super Mario 3
- Pokémon Snap
- Lylat Wars

Pokémon snap var en riktig tidsmaskin för mig. Vi hyrde det spelet på en videobutik strax efter att vi fått våran N64, och den veckan vi hade spelet fotade vi pokémon hela dagarna. Vilket jag förmodligen kommer göra denna också. Okej, kanske inte hela veckan då spelet är rätt så kort, men åtminstone några timmar.

Bubble Bobble är dock enligt mig inte alls lika kul i singleplayer som multiplayer, så det får jag ta tag i när vi köpt en till classic controller. Det är trist att man inte kan använda den samtidigt somm Wii-moten.

Mario och Lylat var Niklas inköp, och även om jag gillar Mario så kommer det nog inte bli så mycket spelande för mig. Jag suger på de äldre Mario-spelen. Testade lite igår, jag tror det var den femte banan på första världen, men lyckades slarva bort alla fem liv jag hade utan att klara den. Jag ramlar ner i hål, går rakt in i svampar och andra klantigheter. Jag håller mig nog till Galaxy.

Men nu får det vara nog med spelshopping för ett tag, man ska ju ha råd med mat också.

0 kommentarer: