2008-01-03

Och så var det över

Så var det över. Ända sen jag lade ner kontrollen efter att ha avklarat det första Kingdom Hearts så väntade jag spänt på nästa. Men när jag väl hade det i handen så var det så mycket som kom i vägen, och jag hade aldrig tid att spela. Men nu är även det avklarad, och jag är hur nöjd som helst.

Varning för spoilers

Den mest oväntade vändningen för mig var att det faktiskt var Riku, och inte Ansem (eller snarare Xeanorth) som stod vid de där skärmarna i början. Jag hade inte ens tänkt mig det som en möjlighet. Jag har inte spelat klart Rikus historia i Chain of Memories, så kanske avslöjades det något om det där, men för mig var det helt oväntat.
Att Roxas var Soras nobody kändes inte så oväntat, det anade jag så fort man började få veta mer om vad en nobody faktiskt var.
Axel! Jag gillade verkligen Axel, så jag tyckte det var trist att han försvann. Jag vet ju att han kommer medverka i ett av de kommande spelen i bärbart format, men ändå. Han var tuff.

Slut på spoilers

Allt som allt var det ett bra spel. Det nådde inte riktigt upp i klass med sin föregångare, det var lite för lätt och slutet var inte lika rörande. Men jag älskar fortfarande serien, och längtar så mycket till sommaren, då det kommer två eller tre(!) nya spel. Yay!
En sak jag tyckte satte en rolig touch på spelet var att Atlantica-världen plötsligt var en musikinspirerad värld utan fiender där det gällde att trycka på rätt knappar i takt till musiken. Svårighetsgraden låg i och för sig strax ovanför jättelätt, men det var en trevlig avslappning när man kände att man inte orkade slå på heartless för stunden.

Jag är för övrigt väldigt förtjust i lejon-Sora. Till nästa vanliga spel i serien borde varje Disney-värld ha sin egen outfit. Den här gången hade man det ändå i hela fyra världar, så varför inte resten med?

Nu blir man ju såklart nyfiken på vilka världar man kommer få besöka i framtiden. Jag var inte överdrivet förtjust i Port Royal, så den får gärna försvinna vad det gäller mig. Ringaren i Notre Dame har vi ju inte sett till än, det känns inte helt otroligt. Och Bambi kanske, så vi får se Sora som hjort! Och så Lady och Lufsen så vi får se dem som hundar, och Aristocats som katter. Okej, kanske lite mycket djur för ett spel. Törnrosas skogar har tydligen setts till i någon trailer, så de lär väl dyka upp. Men får jag välja en film som jag absolut vill ha med så blir det Pochahontas. Go indian-Sora!

2 kommentarer:

Shetani sa...

Harhharh, velcome to the vorld of Axel fangirls.

Alexandra sa...

Man kan spela som Axel i nästa spel, yay! ^^