2008-01-19

Skolstart

Så, skolan börjar igen på måndag. Känns sådär, kan jag ju säga.
Min tanke var ju att under jullovet hitta ett jobb, så jag kan tjäna ihop lite kosing innan jag förhoppningsvis börjar plugga teater (alternativt blir upptäckt och får jättemånga skådisjobberbjudanden!). Men jag var rätt lat med hela jobbletandet i början, och har inte kommit igång förän de senaste två veckorna. Och att få ett jobb i en stad fylld av akademiker är ju inte det lättaste, för det finns ju rätt många kvalificerade människor här. Att komma med tre år teaterprogram och en termin japanska får inte direkt någon arbetsgivare att hoppa av glädje.

Nåja, idag sökte jag ett arbete på Ica Maxis mediaavdelning som jag hoppas jag kanske kan ha en chans på. Håll tummarna för mig!

Men litteraturen för terminen (dvs. ett stycke bok) är inhandlad, och jag förbereder mig för att kasta mig in i japanskans underbara värld ännu en gång. Dock med mindre entusiasm den här gången. Jag tror den skoltröttheten som drabbade de flesta på gymnasiet lagt sig över mig nu. Vilket är lite illa med tanke på att jag nu kan hoppa av om jag vill. Men ja, utan jobb kan jag ju inte klara ett avhopp rent ekonomiskt, så det får vänta ett tag.

Eller så ringer någon och erbjuder mig ett jobb innan klockan elva på måndag? Man kan ju alltid hoppas.

0 kommentarer: