2008-01-20

Morgonljus

En annan solig dag från i somras.

Igår vaknade jag av att solen kikade in genom fönstret. Fick ett plötsligt ryck, tog mig upp ur sängen, klädde på mig, lämnade pojkvännen sovandes och tog mig en morgonpromenad. Eller morgon och morgon, klockan var elva. Men det gjorde inte saken sämre på något vis. Det var helt underbart! Mitt dygn har varit lite uppochned efter så lång ledighet, så det kändes som jag inte fått se solen på veckor. Jag promenerade upp bland en massa bostadsområden bakom Delphi som jag inte ens visste fanns. Det är rätt mysigt att promenera runt och se folk komma igång för dagen. Någon målade om sitt hus, andra var som jag ute och traskade runt. Jag tycker det är rätt härligt att bara gå runt och titta på folks hus och trädgårdar, tänka "så där skulle jag vilja bo" och fundera på vad det är för folk som kan tänkas bo där.

Jag tänkte nu att jag skulle ta en promenad även idag. Men när jag vaknade så syntes inte solen till någonstans. Får hoppas på imorgon istället.

0 kommentarer: