2008-01-30

Mac-drömmar

Efter lite trassel från min skolas sida så kommer imorgon äntligen mina 11 000 från CSN att trilla in imorgon. Och eftersom jag redan lyckats betala alla räkningar så blir det pengar som endast ska gå till mat och andra förnödigheter.

Extra pengar + Mindre utgifter = Dags att investera i något kul!

Så, jag har funderat på en ny laptop. Funderat och svurit åt min nuvarande lilla bärbara som dras med allenhanda problem och sjukdomar som inte verkar gå att fixa med hjälp av omformateringar eller antivirusprogram. Och jag tänker inte lägga några pengar på den här gamla saken när jag lika gärna kan köpa nått nytt och fräscht. Nyast och fräschast för stunden känns ju helt klart som MacBook Air, som jag blivit rätt så kär i. Den är på alla sätt och vis (förutom den där ensama usb-porten) alldeles perfekt för mina behov. Liten och smidig, väldigt trevlig design, det är en Mac, och är lätt att släpa med sig. Man behöver inte ens släpa med den, till skillnad från min oldie laptop så väger den ju inte ett dyft. Det känns lite jobbigt att gå med den här på ryggen när man ska någonstans, tillsammans med alla sladdar och skit. Den har ju också en rätt mysig batteritid på fem timmar (fast jag har hört att det snarare är fyra?), till skillnad från min nuvarande timme. Väldigt bra när man sitter några timmar på tåget, det är rätt trassligt att koppla in en massa sladdar. Särskilt om man sitter mot gången och personen innanför vill ut, och man då måste få undan alla sladdar och datorn utan att trassla in sig själv i hela grejen. Nej, mindre sladdar och mindre dator passar mig bra. Ska bara övertala min mamma om att låna mig 5000 så att jag har råd med den där maten också...

0 kommentarer: