2008-01-29

Morr!

Vaknade helt klart på fel sida idag. Till en början var jag irriterad på pengatrasslet då jag inte fått några pengar från CSN än, och sedan fortsatte det med att jag inte hade några rena kläder, att de hade tagit bort annonsen med jobbet jag skulle söka på AMS, och en hel massa andra småsaker. Stackars pojkvännen fick höra mitt sura muttrande och arga morrande halva dagen. Lugnade ner mig runt frukost, men kom sen, av en anledning jag knappt minns nu, igång igen.

Mitt humör är väldigt svängigt från och till, det erkänner jag. Och efteråt blir jag bara arg på mig själv som låter det gå ut över andra. Min mamma gör samma sak, så det kan ju ligga i släkten. Vem vet.
Efter att ha tagit mig iväg till teaterrepetitionerna blev jag dock mitt vanliga jag igen. Hur trött och sur jag är innan så blir världen alltid lite ljusare när jag kommer dit. Jag känner att jag hör hemma på scengolvet (eller just nu, golvet i någon form av gympasal på en fritidsgård), inte sådär bortkommen som jag känner mig under lektionerna i skolan just nu. Det skulle vara så underbart att komma in på en teaterskola, att börja varje dag med lite kropp- och röstuppvärmning, köra lite improvisation eller repa den pågående produktionen. Tänk att få göra det varje dag, det skulle bara vara helt.. wow!

Är också rätt sugen på en journalistutbildning, helst på en folkhögskola. Enligt vad min lärare i textkommunikation sa om skillnaderna på det och högskolans utbildningssätt så tror jag folkhögskolan passar mig bäst, åtminstone till en början. Mer praktiska övningar, mer praktik i allmänhet. Och i både teatern och skrivandet så är det ju den kreativa biten som känns så stimulerande, så.

Nu bytte jag helt ämne utan att tänka på det. Men från och med nu ska jag försöka hålla de där små rycken av frustration lugna, och inse att jag är arg utan anledning. Tur att sambon bara skrattar åt mig när det händer, om han skulle tagit åt sig så skulle jag nog ha varit singel för länge sedan!

0 kommentarer: