2008-01-18

Samla på!

Om jag skulle börja samla på något specifikt skulle det nog få bli Kingdom Hearts-relaterade grejer. Åtminstone kände jag så igår kväll när kikade runt på olika samlarprylar på tradera och ebay. Till slut kunde jag inte hålla mig ifrån allt fint och slog till på tre stycken Kingdom Hearts Formation Arts Vol.2-figurer. Kairi, Långben och Oogie Boogie från bilden nedan kommer därför snart att finnas i min ägo.




Men nu vill jag ju ha hela serien! Även de sex som var i Vol. 1. Problemet är ju såklart att hitta dem. Många säljer dem i kartonger med en hemlig figur i varje, och då gäller det alltså bara att köpa tills man hittar alla. Alternativet är ju då att surfa runt på nätet och hitta alla från privata säljare, vilket ju också kan ta sin tid. Men hey, man måste ju ha något att göra om dagarna!

Sen vill jag absolut ha en snajdig Axel-figur som jag hittade, som dock kostade en smärre summa. Mer exakt närmare 400kr. Men om man bara har lite pengar över någon vecka..!

Kanske borde börja samla ändå, jag har alltid gillat att samla på grejer. Min samlarhistoria innefattar:

  • Hockeybilder
  • Poggs
  • Någon form av små plastmonster jag nu glömt namnet på
  • Frimärken
  • Spice Girls-saker och tidningsurklipp
  • Sagan om Ringen-prylar

Kanske kan man lägga till Barbies samt My Litte Ponnys, men de var för dyra för att jag skulle ha råd att få ihop någon sorts samling. Frimärkena fick jag nog ihop ett helt album av, men jag letade aldrig särskilt mycket efter något speciellt, utan köpte lådor med frimärken på Bokia. Hockeybilderna brydde jag mig egentligen inte om, men alla killar som jag umgicks med höll på och bytte sånna hela tiden, så jag ville inte vara sämre. Alla gillade att byta med mig också, för jag byte bort sällsynta kort mot riktiga skräpkort utan att blinka. Inget sinne för affärer där inte!

Nåja, jag siktar på att få ihop hela serien med Formation Arts-figurer nu. Vi får väl se hur det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hette inte plastmonstren gogos eller något i den stilen :)

Alexandra sa...

Så var det ja! Tack för hjälpen :D