2006-11-13

Speltid

Jag gillar att spela spel. Jag är bra på att påbörja spelen. Jag är usel på att avsluta dem.

Idag snodde jag åt mig senaste Gamereactor och skummade igenom brev-sidan. En kille skrev lite om längden på spel nuförtiden, och att han gärna skulle se att de var kortare. Jag håller helt klart med.

Precis som signaturentill brevet så har jag inte alltför mycket tid att spela på. På sin höjd en eller två gånger i veckan, som det ser ut för tillfället (på loven är det ju en annan femma). Och jag vill inte att jag ska behöva hålla på ett helt år med samma spel, utan att kunna börja på nytt. Och jag vill inte ha 70% av mina spel i hyllan halvfärdiga, jag vill hinna ta reda på hur det går.

Överlever hjälten? Vad hände med kompisen? Fick de varandra? Hur såg den sista världen ut?

Men jag spelar halva spelet, innan jag hittar något nytt som jag bara måste prova. Och det andra faller i glömska, börjar samla damm i hyllan.

Spel jag klarat de senaste åren: Kingdom Hearts och...

Ja, det var allt. Även om ICO och We love Katamari närmar sig sluttampen.

Så snälla, ge mig färre långkörare. Jag vågar knappt sätta igång med Dragon Quest ens, eftersom jag hört om hur otroligt långt det är.

Nej, kortare och mer kvalitativ speltid. Är det för mycket att begära?

0 kommentarer: