2006-11-03

Död åt sprinklers

Vaknar av att telefonen ligger och vibrerar på mitt sängbord vid halv elva-snåret. "Vad kan det vara?" undrar jag i mitt stilla sinne, lyckligt ovetande om vad som komma skall. Lyfter upp telefonen, klickar på öppna. Det är från pappa:

Har du hört att BKO ställts in?

Helt plötsligt är jag jättevaken. Ringer för lite mer information, och får då veta att han hört nyheten på radion. Under en konsert igår satte sprinklersystemet igång, och instrumenten ska vara förstörda. Gnh.

Konserthusets hemsida säger inget om saken, Bo Kaspers egna sida är nere för stunden. Den enda information jag hittar finns hos Expressen, och jag vill verkligen ha en trovärdigare källa än så.

En timma förflyter, och telefonen vibrerar återigen. Den här gången är det farmor:

Hörde på lokalradion att Bo Kaspers är inställt. Du kanske borde kolla upp det?

Jag släpper det lilla hopp jag hade. Det verkar kört.

1 kommentarer:

Unknown sa...

nej! fan vad hemskt :|