2006-11-01

Gamla retro-minnen


Nintendo har släppt listan över vilka spel till tidigare konsoler som kommer kunna inhandlas via Wii's Virtual console i år. Bland annat återfinns Mario Bros och The Legend of Zelda (NES), SimCity (SNES), Super Mario 64 (N64), Sonic the Hedgehog (Sega Genesis) och Bomberman '93 (TurboGrafx-16). Jag gillar verkligen att Nintendo valt att samarbeta med Sega här, Sonic är en av mina barndomsidoler.

Dessvärre så är jag ändå lite besviken på listan. Framför allt saknar jag Bubble Bobble. Ice Climber och Super Mario Bros 3, jag hade verkligen hoppats att någon av de titlarna skulle dyka upp. Förmodligen kommer de också finnas till salu med tiden, men det blir alltså till att vänta ett tag.
Men jag får ju i alla fall chansen att testa både det första Zelda och Donkey Kong, spel jag knappt sett förut. Det kan inte bli annat än spännande. Och Super Mario 64 blir det nog också till att införskaffa till slut, har aldrig spelat igenom det eftersom jag bara lånat det av mina småbröder ett tag.

Får avsluta med att säga att jag redan är störtkär i Virtual Console, och att jag är glad att priserna är så pass låga som de är. Hela listan + priser kan ni hitta här.

0 kommentarer: