2006-11-12

Jag är en sån som bara vill ligga med dej

Kände du dig träffad? Du borde veta vem du är!

Nej, sanning att säga är det dagens inhandlade bok. Innehållet består av prosatexter och dikter av Fredrik Lindström. Återkommer med hur den var när den är färdigläst. Det är den här bokens omslag som återfinns här till höger, dock inte den varianten som jag har.

Faktum är att jag egentligen hade tänkt köpa Svenska Akademins ordlista. Men ja, jag kunde inte hålla fingrarna ifrån den här. Fingrade även på "Svenska folkets frågor om språket" och "Språket - så funkar det", men man kan inte köpa allt man vill ha.
Men det blev en bok till pappa i Fars dags-present också. Den hette något i stil med Modern Historia, och tog upp en massa saker om sitcoms och internet istället för kungar och krig. Såg kul ut vid första anblick, hoppas den var det också.

Sist men inte minst lånade jag en samlingsvolym med fyra dramer av Tjechov på biblioteket, den jag ville åt därifrån var Tre systrar. Vill helst läsa ut den innan imorgon, får se om jag hinner.

0 kommentarer: