2008-02-08

Melodifestivalen 2008

Hade helt missat det, men enligt dagens löpsedlar är det imorgon dags igen. Melodifestivalen invarderar våra liv med allt vad det innebär.

Jag är sällan förtjust i särskilt många låtar i festivalen, men måste erkänna att jag tycker det är riktigt bra underhållning. Roligast är det ju när man får klanka ner på Carola, vilket vi tydligen får chansen till även iår! Jag blev lite chockad över att Andreas Johnsson valt att slå ihop sig med henne (att han vågar), han brukar enligt mig nog vara en av de med lite vettigare låtar.

Annars tror jag stenhårt på Amy Diamond. Den tjejen har en otrolig pipa för sin ålder. Säga vad man vill om hennes musik, men rösten går inte av för hackor. Några som inte har så mycket att komma med vare sig det gäller låt eller röster är väl BWO. Är det bara jag, eller är alla deras låtar samma låt med lite ändrad text?

Nordman är ju min barndomshjälte, kan inte annat än tycka om honom. Minns hur jag fick en stor chock som barn när jag fick höra att han satt i fängelse, jag var helt säker på att Nordman var oskyldig!

Mest irriterande i låtlistan var nog att Linda Bengtzings låt heter "Hur svårt kan d va". Kom igen nu, man behöver ju inte uttala hela ordet i sången, men skriv i alla fall ut det i titeln!

Kristian Luuks återkomst som programledare tycker jag är ett bra val. Det blev så stökigt och intetsägande när de bytte mellan varje program. Luuk gjorde ett bra jobb förra året och gör det nog iår igen.

Nu måste man bara stålsätta sig för de riktiga fantasterna som inte kommer prata om annat de närmast veckorna, och som kommer att hylla Carola hur hennes framförande än ser ut. I år befinner jag mig iallafall inte i en stad som håller i tillställningen. Nej, för mig räcker det bra med att se det på tv!

0 kommentarer: