2008-02-12

I Love Eur..Skåne

Pojvännen fick just höra ifrån ett företag i Örebro som hade tolkat det faktum att han var villig att flytta en bit som att han ville en rejäl bit! De var intresserade av att anställa honom och sa också att de hade väldigt bra kontakter och kunde hjälpa till med att få fram en lägenhet.

Åh, om det bara vore ett företag i Skåne! Men flytta till Örebro? Njeh, jag har just börjat känna mig riktigt hemma här och sett alla fina saker Skåne har att erbjuda. Ska vi då flytta härifrån precis när det är på väg att bli vår med värma, grönska och allt vad det innebär?

När jag flyttade från Gävle kändes det helt okej, jag ville ju börja stå på egna ben. Men nu gör jag ju det, och är inte lika intresserad av att börja frakta flyttkartonger land och rike runt igen. Dessutom vet jag inte särskilt mycket om Örebro. Jag har varit där på L7-träff en gång, och campat i Kumla som ligger där i krokarna några sommrar. Men det är också allt. Känner knappt en kotte i staden, och här nere har jag just byggt upp ett kontaktnät. Tiden mellan att man flyttar till en ny stad tills man fått ihop en umgängeskrets som passar en bra kan vara rätt trist.
Det enda positiva vore väl att det ligger närmare Gävle, min familj och mina gamla vänner. Men dem håller jag faktiskt bra kontakt med ändå.Örebro ligger heller inte nära någon storstad i stil med Malmö, vilket gör att mina chanser för att få statistroller och liknande minskar drastiskt. Stockholm ligger ju inom räckhåll, men inte direkt inom 12 minuters avstånd.

Nej, vi blir nog kvar här nere i skåneland. Jag tror inte varken jag eller Niklas är villiga att ge upp det än. Vi har ju för guds skull just upptäckt hur mysig stadsparken i Lund är! Men å andra sidan kan det ju bli jättebra, med lägenhet och allt. Beslut, beslut.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Jag har precis flyttat till Malmö från Jönköping och bara måste ju se allt det fina skåne har att erbjuda.
Vad är det för ställen/saker jag inte får missa?