2008-02-11

"Du är ju väldigt ung"

Var på ännu en jobbintervju idag. Den här gången för jobbet som Eventpersonal - man åker runt på olika mässor och förklarar varför det här med camping är en riktigt bra grej. Eftersom att jag faktiskt tycker att camping är en riktigt bra grej så tror jag det skulle vara väldigt roligt. Man åker runt med en husvagn och pratar med folk medan deras barn kan underhålla sig med minigolfbanan som hänger med. Det är bara en projektanställning på 9 veckor, men jag tror faktiskt det kan vara riktigt roligt.

Dock så var något av det första intervjuaren sa till mig "ja, du är ju väldigt ung...". Med en fundersam min kollade han sen igenom mitt CV. Jag blev lite förvirrad, de visste väl hur ung jag var när de kallade in mig? Det står ju klart och tydligt att jag är född 1988.

Själva intervjun gick helt okej. Intervjuaren var från Gävle, vilket ju var lite roligt. Träffar sällan några Gävlebor här i södern. Jag lyckades väl få fram mitt budskap och mina bra sidor, men han upprepade flera gånger unedr intervjun att jag ju var väldigt ung. Jag gjorde mitt bästa för att bevisa att jag kan göra ett lika bra arbete som någon som är 35, så jag får väl hoppas att jag lyckades vara övertygande. Även om jag inte är så gammal så har jag enligt mig själv väldigt bra koll på campingbranschen i sig efter åratals campande och en säsongs arbete på en sådan. Vi skulle få lära oss en del om SCR, och eftersom att jag redan läst igenom deras block med alla campingregler så har jag ju en del förkunskaper som vissa av 30+ -are inte har.

Nästa vecka skulle utbildningen hållas, så jag lär inte få vänta alltför länge på svar. Jag har ändå en del hopp kvar, och jag hoppas att de inte hakar upp sig för mycket på min ålder. Ungdomar är inte dåliga människor.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hatar när de ska störa sig på åldern faktiskt. de tjatar om att man ska en massa erfarenhet. men man måste ju få börja någonstans liksom. vi unga behöver ju ett jobb lika mycket som de som är äldre. hoppas förresten att du får jobbet, du verkar passa för det.:)