2008-02-03

Efter Intervjun

Så var man hemma igen efter en jättetrevlig helg hos pojkens familj i Småland!

Tänkte efter förfrågan berätta om hur det gick med en intervju, som inte var lika mycket intervju som det var casting om man frågar mig. Jobbet handlade ju trots allt om att agera i olika rollspelsövningar.
Först och främst höll jag på att komma för sent då företaget inte ens bemödat sig med att sätta upp en skylt med sitt namn där de höll till! Med två minuter till godo hittade jag en annan förvirrad sökande som också oroade sig över om hon kommit rätt och konstaterade att vi båda inte kunde fått fel adress. Jag hade förberett mig själv en del i förhand, så att jag inte skulle bli nervös och börja svamla bort mig på några frågor. Men det visade sig vara helt i onödan då det första mannen jag pratar med säger är "Ja, vi ska inte fråga ut dig om ditt livs historia. Allt sånt står ju i ditt CV! Så vi tänkte bara köra lite improvisation här så vi får se vad du kan".
Jag blev presenterad för ytterligare en man som tydligen var psykolog och som skulle agera lärare. Jag fick bemöta honom med två olika uppdrag. Det första gick i korta drag ut på att jag skulle berätta om min kompis som under en tid blivit trakasserad, medan jag i det andra skulle agera kaxig tjej som blev anklagad för att ha varit med och kränkt en annan elev. Jag var inte beredd på att få spela teater och improvisera, men jag hoppas ändå att det gick bra. Jag är lite orolig över att jag spelade rollen som lite för osäker i det första scenariot, men är nöjd med vad jag presterade i det andra. Psykologen berömde mig för mina argument, vilket jag får se som positivt.

Tjejen som skulle in efter mig berättade att hon hört att det var väldigt många som sökte jobbet, så jag försöker att inte hoppas för mycket nu. De skulle höra av sig i början av veckan, så förmodligen blir jag till ett nervvrak så fort jag vaknar imorgon. Vi får väl se hur det går :)

0 kommentarer: