2008-02-05

En ingenting-dag

Idag har bara flutit förbi utan att något hände. Vaknade, surfade lite, sökte några jobb, åt frukost, surfade, åkte med pojkvännen och skrev ut några papper och köpte kuvert, åkte hem och åt mat, spelade Elite Beat Agent och nu surfar jag lite igen.

Inget pluggande har jag fått gjort, men det var ju inte väntat heller. Det mest spännande som hänt är väl att jag fick svar angående ett jobb som jag sökte för längesen. De sa tack men nejtack. Har inte hört något om intervjun förra veckan än, kanske ringer och hör mig för imorgon.

Annars fortsätter ekonomin att oroa mig. Just nu klarar vi oss, men om vi kommer in i mars kommer det bli jobbigt. Har så gått som övergett tanken på att fortsätta plugga och kommer därför vara tvungen att hoppa av snart, innan det blir tentadags. Men då blir det inget klirr i kassan för Alex, och pojkvännen kanske inte får något från alfakassan än på ett tag.

Vad är då alternativen? Att jag åker till Gävle och han till Småland? Aldrig. Nu när vi till slut slipper bo så långt isär så vill vi ju inte åka ifrån varandra igen. Dessutom har vi ju tänkt bosätta oss i skåne, så jag måste ju vara i krokarna utifall ett intervjutillfälle dyker upp.

Att låna pengar till att betala hyran känns ju inte heller riktigt som någon höjdare. Inte att fortsätta plugga heller, det suger verkligen musten ur mig.

Om någon bara ringde och sa att de ville anställa mig eller honom så skulle ju alla problem vara ur världen. Jag fortsätter hålla tummarna.

0 kommentarer: