2009-03-14

Tomt

Det är lite märkligt här på skolan nu när vislinjen har sina turnéveckor. Märkligast är väl att det känns som att halva skolan saknas för att en klass är borta! Men de är väl så med vis/teaterfolk, de gillar att ta en del plats. Igår stack Aurora hem till Finland för teckenspråks-praktik också, det här stället bara töms på folk!

Den här dagen är helt tom på planer. Jag måste i och för sig ta tag i lite manusarbete (=knacka in en jädrans massa text på datorn), men förutom det plikttrogna arbetet så är dagen helt öppen. Ska nog ta och se klart Stekta gröna tomater som jag och Aurora såg halva av igår innan vi slog över till Let's Dance (som jag faktiskt tycker är lite roligt när Morgan Alling är med, det bara spritter glädje runtom honom).

Jag var och handlade igår men har redan insett att jag inte handlade någon mat för idag. Jag har ingredientserna för en pizza, men det känns fel att baka den traditionella helgpizzan utan Torbjörn och Benny, och framför allt lite trist att fixa deg och allt alldeles ensam, så vi får väl se.

Lägenhetsjakten fortskrider. Pratade lite med Torbjörn igår om att försöka hitta en lägenhet i Kungälv eftersom jag ändå planerar att gå vislinjen nästa år (om jag nu kommer in). I så fall hinner vi ju plocka ihop lite fler ködagar på Boplats Göteborg under det året också, och då kankse man kan få sig en lägenhet på Hisingen eller någon annan mindre populär stadsdel nästa år! Har aldrig haft ett förstahandskontrakt så det vore väldigt härligt. Sen när jag är färdigutbildad så kan vi leva på att åka runt och spela på olika ställen, aah. Det vore något det!

Vet inte riktigt varför jag kommit igång med bloggandet igen och vågar inte säga att jag ska vara aktiv igen framöver - för varje gång jag säger så så går det åt skogen direkt. Men jag är här just nu åtminstone! Pappa - jag hoppas du läser nu när du tjatat så länge om att jag aldrig uppdaterar!

0 kommentarer: