2009-03-17

Födelsemärken

Tog bort ett födelsemärke sommaren -07 (tror jag det var), och nu ska det bli fler. Såg igår kväll att ett märke jag haft koll på det senaste året blivit rödare och såg lite sårigt ut. Så jag ringde vårdcentralen och nu ska det bort i slutet av april. Har även några andra jag skulle vilja höra en läkares åsikt om, har flera stycken som har märklig utformning och som liknar det jag redan tagit bort (som läkaren kallade ett aktivkt märke, och såna ska man skära bort).  Blir väl inte fantastiskt snyggt med ett eller flera ärr på magen, men jag kunde knappast bry mig mindre. Jag nojar så mycker över de där märkena och det känns bra att få bort dem.

Ska till läkaren nästa torsdag också, värst vad jag springer där. Då gäller det min vänstra fot som har trilskat mer än vanligt det senaste året. Har ju alltid haft problem med forlederna eftersom jag är plattfotad och felbelastar, men nu har det verkligen blivit ett problem då jag inte kan gå utan mina inlägg i mer än typ 20 min innan höger fotled börjar säga ifrån. Och även när jag går med inläggen så gör det ont om jag går för långt. Vet inte om läkaren kan göra så mycket, men vill ändå kolla upp det då jag aldrig gjort det förr. Vi inte direkt att något ledband ska gå av eller att allt ska slitas ut så mycket att jag får gå med käpp resten av livet.

Börjar friskna till nu i alla fall. Känner mig mycket piggare än igår kväll! Har dock sovit dåligt inatt och drömt en massa. Men febern har nog gått ner nu!

0 kommentarer: