2009-03-10

Gatumusik

Jag har just nu tiotusen olika tankar om vad jag skulle kunna sysselsätta mig med den kommande sommaren/det kommande åren/i framtiden, men inget som träffar helt rätt. Inget som jag känner helt säkert att det här vill jag göra, det här är vad jag vill lägga tid på. Förutom musiken. Nu är det ju bara så att jag inte började spela gitarr förän slutet av förra året och aldrig direkt utbildat mig i sång, men vafan... Någon gång ska man börja! Skulle väldigt gärna gå vislinjen på Nordiska där jag går nu, men jag vet inte om jag orkar gå på samma skola två år på rad bara sådär. Känns lite som att man står och stampar?

Jag och Torbjörn pratade lite lätt om att resa runt i europa och leva på gatumusik i sommar. Hur häftigt vore inte det? Har läst lite om folk som har gjort så, och det verkar funka hyfsat bra! Där har vi iaf något jag känner att jag skulle kunna kasta mig in i med glädje och utan några som helst hinder. För är det något jag längtat länge efter att få göra så är det att resa. Och hur bra vore det inte om man kunde finansiera den resan medan man är ute på den?

Får en känsla av att mina föräldrar inte skulle vara överförtjusta i idén?

0 kommentarer: