2009-03-18

En hel massa grejer

Det är SOL! Och inte bara sol som de senaste soliga dagarna utan SOL! Det känns som riktig vår, man får lust att ta av sig jackan och det är bara allmänt underbart. Härligt! Dessutom kommer Torbjörn hem imorgon, allt känns bara så bra.

Allt utom den här boendefrågan då. Idag ringde jag på en annons som varit uppe på Blocket i en och en halv timme, men lägenheten var redan uthyrd. Hur ska man någonsin hinna få något när man är student och faktiskt inte kan uppdatera Blocket varje minut? Men jag ger inte  upp, jag ska hitta något.

Idag sökte jag jobb hos en biltvätt - vilket inte innebär att jag ska tvätta bilar i bikini! Nej, det var ett företag som tvättade bilar helt ekologiskt utan inverkan på naturen. Vore ju kul om man kunde göra lite nytta för världen samtidigt som man jobbade, tänkte jag. Jobbsökandet fortsätter.

Igår anmälde jag mig till en franskakurs på 50% på universitetet. Den var förlagd på kvällstid och jag tänkte att det vore rätt bra om man kunde kombinera studier och jobb nästa termin och få in lite pengar. Om jag inte söker vislinjen då. Åh, det är så mycket man ska bestämma sig för vid den här tiden på året! Beror faktiskt en hel del på vart jag får tag på boende. Om det är för långt att pendla till Kungälv får vislinjen vänta, för jag orkar faktiskt inte bo på internat ett år till.

Idag har jag varit produktiv och tvättat all min tvätt! Förutom två BH-ar, för jag hade glömt ta med mig den där påsen de ska ligga i... Men ändå! Bra jobbat av mig. Ska bara ta ett ryck och städa Torbjörns rum så det ser okej ut när han kommer hem också (jag bara råkade stöka ner lite när jag var sjuk...).

Har för övrigt hittat ett nytt favoritgodis! Mestadels för att jag kan äta det utan att det göra ont i tänderna, men det är också väldigt gott. Yoghurtdoppade torkade jordgubbar - mmm!

Men nu ska jag sluta skriva för att skjuta upp städningen. Här ska bli rent!

0 kommentarer: