2009-03-16

Som ett brev på posten

Lägenhetsjakten går vidare! Hittade idag två stycken tvåor på blocket som var till uthyrning för minst ett år - vilket är precis vad  vi letar efter. Det är väldigt bökigt att behöva flytta runt en massa. Mailade om den ena och ska ringa om den andra imorgon. Hoppas hoppas! Det är tur att vi båda har sparpengar så vi ändå kan känna oss säkra när vi söker lägenhet och inte behöva oroa oss över att behöva åka hem om vi inte får tag på något jobb. Dessutom hoppas vi ju på att få in lite slantar på gatumusik inne i stan också.

Jobb var det ja. Har inte hört något från de som jag sökt hittills. Har insett att arbetsgivare är kassa på att höra av sig de gånger de inte är intresserade. Man tycker ju inte att det kan vara så svårt att skicka ett standardmail i stilen "Tack för visat intresse men tyvärr...", men det är tydligen alldeles för jobbigt för dem.

Idag fick jag ett helt underbart brev från Torbjörn! Jag älskar verkligen att få riktiga brev med posten, det är så sällan det händer nuförtiden. Det han skrev var dessutom jättefint i sig så jag har varit på strålande humör hela dagen, trots sjukdomar! Snart är det torsdag också, och då kommer min älskling hem igen.

0 kommentarer: